Di Sinilah Tempat ku bermula…

Bismillah…

Assalamualaikum…

Entry kali ini saya dedikasikan khas untuk teman-teman yang ditemui sepanjang berada di MMU Cyberjaya. Tempat yang penuh dengan suka duka. Susah senang sepanjang setahun di sana akan kekal terpahat dalam sanubari. 🙂

Orang kata, persahabatan atas keimanan itu sangat indah. Kehangatannya hanya yang mendalami mampi merasa. Manusia tidak akan mampu membina persahabatannya atas keimanan hanya dengan berkata-kata. Manusia juga tidak akan mampu mencapai persahabatannya atas keimanan dengan mudah berputus asa. Moga ukhwah yang kita bina berkekalan selamanya =)

Yg kiri,Norhelmi Mohidin,rakan sebilik,senegeri,seketurunan(mak melayu bapa jawa).X-MCKK(rival RMC)Kelakar,tapi hati kaca.Ahaks :P. Yg kanan, Zamrey Hamid,rakan sekelas,sama2 satu group interview TM. Sumpah antara orang paling lawak. teman kutuk-mengutuk(0ops :P)..hehehe
Yg atas tu,my very 1st Murobbi. Aizuddin Khalid. Banyak pengorbanan beliau. Sanggup berulang dari rumahnya di Bangi ke MMU setiap kali ada Liqa' ataupun bawa kami ke program luar tanpa meminta balasan.Sekarang ni memegang jawatan sebagai Naib Presiden I PEMBINA.Yg berbaju biru tu,Azril hanafi,my 2nd murobbi.Baru sahaja mendirikan rumah tangga. X-MMU, jadi beliau sangat faham dengan apa sahaja masalah yg saya lalui. Sekarang ni memegang jawatan sebagai AJK tertinggi PEMBINA bahagian Media dan Promosi. Alhamdulillah rasa sangat beruntung dapat berguru dengan dua insan yang hebat ni.
Ini saudara seUsrah saya. Yg kiri, Hisyammudin Zahron,sekelas. Suka sangat peluk dia sebab kemontelannya.hehehe. Yg kanan, Fuad Borhan,seUsrah,satu skuad Brav92,satu batch RMC 0809,satu team bola,Saracens FC,dan seperti helmi tadi,satu keturunan(mak melayu bapa jawa). Mamat hensem yg jadi rebutan gadis. Ahaks:P
Dynamic duo yg menjadi nadi PEMBINA di MMU Cyberjaya.Yang kiri,Ahmad Shaiful.Senior RMC.Mantan presiden MPP.Boleh dikategorikan sebagai mentor dan abang. Banyak sangat ilmu dapat drpd dia. Hanya boleh balas dgn doa. Qudwah kepada saya. Yg kanan, Hidayat Ghazali,x-Asis, mentor dlm bab bisnes. Engineer with business brain. mantan Timb. presiden MPP.

 

This is Aliyu Bagudu from Nigeria.taking software engineering. People often called him bilal b rabah because of his attributes and he is the one who calling the athan for each prayer. A really humble person 🙂

Rakan sekelas

 

 

Keluarga PEMBINA MMU
Keluarga PEMBINA Bangi dan ISMA DHL

Special Mentions: Nawfal Ahmad, sahabat IU,ikhwah KTT(Najmi,aizudin che azmi dan mior zainul arif),MMU Vipers Rugby Club

Advertisements

8 thoughts on “Di Sinilah Tempat ku bermula…

  1. salam…dah brp lama jd OP ni?..
    saya ada sedare…bau2 bacang je lah tapinye..
    OP jugak. tapi saya sgt sedih dgn beliau T_T
    time dy kat smka dulu ok ja beliau..huhu

    agak bagus kalau encik boleh DF para OPssssssss, kan? :’)

  2. ohh saya kenal ni.. satu batch..cuma tak adalah rapat sebab berlainan kelas dan company. tak mengapa yang penting kita sama2 doakan kebaikan untuk dia.. InsyaAllah sampai masanya dia akan berubah selari dengan peningkatan usia

  3. Amin.. saya juga ada kekangan dari segi geografi, masa dan hubungan yang biasa2 itu sendiri. Tak apa awak belajar di JUST kan? jadi salurkanlah tenaga yg ada di situ untuk mentajmi’ adik2 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s